vineri, 22 iulie 2011

Brownies Cappucino

A fost o vreme in care eram obsedata de muffins si brownies. Am copiat zeci de retete si le-am incercat. Am ramas fidela acestei retete. O puteti gasi aici: http://alfinuta.blogspot.com/2008/08/brownies-cappuccino.html

Aveti nevoie de o tava 20x20 cm, tapetata cu hartie de copt.

Blatul:
120 g ciocolata amaruie - de obicei folosesc Poiana sau o ciocolata mai buna.
85 g unt
1 lingurita de ness, dizolvat in putina apa
3/4 cup (masuri americane) zahar - 85 g - eu pun mai mult, sotului nu-i plac prajiturile prea amarui
esenta vanilie
2 oua
putina sare
1/2 cup faina - 60g
1/2 cup nuca tocata - 40g

nota: daca doriti puteti sa masurati cu o cana = 240 ml
 - cuptorul se incalzeste la 180 grade
 - eu topesc pe aburi ciocolata, untul si ness-ul - nu lasati apa sa fiarba, si aburul sa fie prea fierbinte - s-ar putea sa se taie compozitia - eu am patit-o!
 - se lasa putin , apoi se adauga zaharul, vanilia, ouale - pe rand, amestecand bine cu telul.
 - se cerne faina si sarea si se amesteca usor. Nu amestecati prea mult, doar cat sa se incorporeze faina.
 - se adauga nucile tocate
 - se coace aproximativ 20-25 minute
 - interiorul trebuie sa fie mai moale, nu perfect copt.
 - se lasa la racit.

Crema:
- 150 g crema de branza - Almette sau Philadelphia
- 40 g unt moale
- 3/4 cup zahar pudra
- vanilie
 - scortisoara - eu nu am mai pus

 - branza se amesteca cu untul. Se bate bine cu mixerul. se adauga zaharul si aromele.
- se intinde peste blat si se da la rece.

* Ultima data am folosit mascarpone si a iesit foarte buna.

Glazura
- 80 g ciocolata amaruie
- 20g unt
 - 1/4 cup frisca lichida - 60ml
- 2 lingurite ness + putina apa - eu nu le-am mai adaugat

 - se topesc ingredientele pe abur.
 - glazura se raceste putin, apoi se intinde peste prajitura.
 - se pune la rece
*e o glazura buna, nu se intareste foarte tare - in sensul ca nu crapa la taiere.

Nu am facut poze pas cu pas - poate data viitoare.
Am servit o portie de prajitura - cam mare bucata - te saturi si cu jumatate - cu inghetata de vanilie si fructe - cirese amare si zmeura. Delicioasa!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu