vineri, 22 iulie 2011

Tort de ciocolata

  Pentru ca nu respect pasii  - ca o adevarata gospodina: gasesc o reteta buna, cumpar ingredientele, gatesc, ci ia sa vedem  ce putem face cu ce avem prin casa, am realizat un tort bun combinand mai multe retete.


Blatul - e cel de tarta de ciocolata - luat de pe culinar/forum

3 oua
130 g zahar
90 ml lichior de ciocolata - pentru ca nu aveam in dotare, am folosit un iaurt
40 ml cafea tare
130 ml ulei
70 g faina
70 g nuca macinata - sau cocos - iese la fel de buna
2 lingurite praf de copt

-galbenusurile se amesteca, pe rand, cu zaharul, uleiul, cafeaua, lichiorul, albusurile spuma, nuca, faina si praful de copt
 - cuptorul se incalzeste la 170 grade
 - se coace 40-45 minute
 - am folosit o tava rotunda de tort 22cm diametru
 - dupa racire, am taiat blatul in doua si l-am  insiropat cu cafea + lichior de ciocolata

Crema
-  pe acest blog Lissa explica perfect modul de realizare http://torturilelissei.blogspot.com/2008/11/crema-ganache.html
 - am folosit o crema ganache - 200 g ciocolata amaruie - de data aceasta am combinat si ciocolata cu lapte + 200 ml frisca lichida
- dupa topire pe aburi, am lasat crema la frigider 1 h
- am batut-o cu mixerul pana s-a schimbat la culoare si a devenit pufoasa.

 - e o crema delicioasa
- dupa indicatiile ei am facut si o crema alba, dar mai putina
- am acoperit tortul cu crema maro si l-am decorat pe margine cu patrate din ciocolata.
 - a fost fffff bun.
Si acum pozele - pas cu pas





   




















crema ganache alba










crema ganache neagra



La capitolul decor lasa de dorit. Eram atat de satula de gatit, incat nu am mai avut rabdare sa-l decorez frumos.
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu