duminică, 31 iulie 2011

Muffins cu afine

Rapide, delicioase, aceste prajituri sunt printre preferatele mele. In 25 de minute sunt gata. Si nici nu trebuie ingrediente speciale - ce ai prin casa.
Am incercat multe retete, dar de obicei o fac pe aceasta. Modific ingredientele in functie de ce am prin frigider.
lapte - lapte batut - iaurt - suc de fructe
ulei - unt topit
nuci - alune - migdale - mac
dulceata - fructe proaspete sau congelate
esenta de vanilie - ness - cafea - lichior de cafea - scortisoara
ciocolata alba - ciocolata neagra - cacao

Cam acestea sunt ingredientele cu care ma joc.
Una dintre combinatiile care mi-au placut a fost piersici bucati + mac si ciocolata (bineinteles)
Aproape de fiecare data pun ciocolata si nuci + diverse fructe - cu mere felii sunt divine.

Si acum reteta de azi

Se incalzeste cuptorul la 180 grade
Se pregateste tava - am hartiute speciale - ma scuteste de frecat tava si arata bine.


Ingredientele se impart in 2 boluri
a) 250 g faina
     putina sare
    1 plic praf de copt
    1/2 lingurita bicarbonat
    nucile taiate marunt
b) 1 ou
    175 g zahar
    1 iaurt + 120 ml lapte - ar trebui cam 250 ml lichid
    90 ml ulei
    eu am pus si niste dulceata de piersici - ultima data am pus de cirese si au fost foarte bune.
    esenta de vanilie
   - se amesteca cu mixerul
* se pregatesc afine - eu am avut congelate - si ciocolata bucatele.
Compozitia din bolul b se toarna peste cea din bolul a.
Se amesteca cu lingura doar atat cat sa se umezeasca toata faina. Daca se amesteca prea mult nu mai ies pufoase.
Acum se adauga ciocolata si afinele. - la discretie.

Se coace 20 minute -  nu le lasati prea mult.
Se lasa la racit pe un gratar, apoi se pudreaza cu zahar.
Sunt foarte bune.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu